3 Voordelen van TikTok Marketing

3 Voordelen van TikTok Marketing

TikTok is ontegenzeggelijk een van de populairste en agressiefst groeiende sociale-mediaplatforms van dit moment. Mensen houden van de snelle, leuke en boeiende inhoud. Als bedrijf is het belangrijk om marketing op TikTok te overwegen als onderdeel van jouw algemene strategie.

Als je merk nog niet actief is op TikTok, is hier een lijst met 3 voordelen van TikTok-marketing die je moet weten:

Je kunt jouw naamsbekendheid aanzienlijk vergroten

Het is vermeldenswaard dat TikTok nu de 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers heeft overschreden. Dat is gelijk aan 12,9% van de wereldbevolking. Maar wat nog indrukwekkender is, is dat dit allemaal is gebeurd in de afgelopen 5 jaar sinds de vroege creatie van de app.

Met dit punt in gedachten geeft het gebruik van TikTok marketing je toegang tot een enorme hoeveelheid potentiële leads en tiktok volgers. Leads die jouw bedrijf anders zou missen.

Tiktok is een alles-in-één platform voor het maken van de beste videomarketingcampagnes

Met de lancering van TikTok for Business kun je met de app al je content en marketingcampagnes met gemak opzetten! Je kunt de content gemakkelijk opnemen met je smartphone, visuele en geluidseffecten toevoegen in de app, en vervolgens de analytics bijhouden – allemaal op dezelfde plek. Dit maakt het super eenvoudig om uit te proberen welke content werkt voor jouw merk en doelgroep.

Met Tiktok kun je trends vroegtijdig opsporen

Trends komen en gaan, maar de kans is groot dat als je een trending video challenge tegenkomt, deze begonnen is op TikTok!

Van populaire hashtags tot trending geluidseffecten, TikTok heeft een manier om viraal te gaan. Zelfs op andere platforms. De app maakt het moeiteloos om zich te richten op het soort inhoud dat in populariteit lijkt te stijgen.

Kijk gewoon op de “Trending” of “Discover” pagina’s van TikTok, en voila! Als je er vroeg bij bent, kun je misschien viraal gaan en profiteren van de extra publiciteit.

Als je vastloopt op ideeën voor inhoud, zal de Discover- of Trending-pagina je ook helpen meer creativiteit op te wekken voor je volgende post, advertentie of marketingcampagne!

Lees ook: Alles wat we weten over de volgende Harry Potter game